NFF har satt seg som mål å gjøre neste års serie og cupfinale for kvinner mer likestilt. For å nå målet har NFF innleid konsulentfirmaet Geelmuyden og Kiese.
– Ja, en likestilt kvinnefotball vil være et av våre større satsingsområder neste år, sier Karen Espelund, generalsekretær i NFF. Blant aktørene som skal være med å sikre at NFF når målet, er konsulentfirmaet Geelmuyden og Kiese. – I vinter vil vi starte med å bygge opp flere casualsmiljøer rundt de største klubbene i serien. Dette er kjempeviktig for å skape en ekte vi-følelse til kvinnefotballen, sier Hans Geelmuyden, daglig leder i Geelmuyden og Kiese. I følge kilder i NFF som 5080 har snakket med, har store navn som Dolce & Gabana, Gucci og Luis Vuitton sagt seg villige til å sponse casualsmiljøene.
Også drittslengingen fra publikum skal forbedres. I følge Geelmuyden vil NFF begynne å trykke opp grove banneord på baksiden av kampbilletten, og gi pris til stadions beste banner.
Røa-spillerne jubler for økt likestilling i kvinnefotballen.
Røa-spillerne jubler for økt likestilling i kvinnefotballen.
Spillerne selv har foreslått å øke lønningene til samme nivå som i Tippeligaen, men dette møtte liten velvilje fra NFF. Karen Espelund begunner det slik: – Vi skulle gjerne økt lønningene, men de fleste pengene er spist opp av Geelmuyden og Kiese, eller øremerket til svartebørssalget som vi skal arrangere ved neste års cupfinale. Hvis vi er heldige, vil vi klare å presse prisene opp til 10 000 kr per billett!