Slik blir din nye fotballhverdag.

I dag ble det klart at fotballrettighetene har blitt kjøpt opp av Deutsche Telekom. Det tyske selskapet har store planer for fotballens framtid.

– Vi har stor respekt for fotballens lange tradisjoner og historie. Det var en av grunnene til at vi valgte å gå inn denne sporten. Noen endringer vil nok folk måtte godta, men jeg tror at på sikt vil de fleste synes forandringene er til det beste, sier styreleder Christian Wölke.

Foruten om å flytte alle kamptidspunkt til hentetiden i barnehagen, planlegger telegiganten å kutte ut den tradisjonelle konkurranseformen med spill elleve mot elleve.

– I USA legger vi ned «Major Soccer League», og lanserer «So You Think You Can Soccer?». Her må ulike B-kjendiser finne veien gjennom en hinderløype, før de til slutt skal gjette hvilken fotball som inneholder 1 million dollar, forklarer Wölke.

Den japanske varianten av fotball skal bli et skjult kamera-konsept hvor deltagerne må være samuraier i en uke, og kameraene gjemmes inne i fotballer. I Russland skal fotballkampene spilles i flyhangarer, og være rene drikkekonkurranser.

Deutsche Telekom sier de har forsøkt å ta så hensyn til så mange som mulig i de nye planene, men at det er vanskelig å gjøre alle til lags. Selv tror de at endringene kan være med på å utvide fotballfamilien.

– Den harde kjernen av fans vil kanskje rynke litt på nesen, men vi har et oppriktig ønske om å gjøre denne fantastiske sporten tiltrekkende også for nye betalkunder.

I Norge har Lasse Kjus og Kjetil Andre Aamodt allerede takket ja til å være programledere for «Corner på fortet».