I dag klokken 10. 00 meldte danske mydigheter at Bring vant anbudet om å sende hjem asylsøkere.
I første omgang dreier det seg om små barn som har fått avslag på asylsøknaden.
– Selv om det var hard konkurranse fra flere store europeiske og amerikanske firma, var vi ikke i tvil da vi så Bring sin Norgespakke, sier statssekretær Preben Larsen, og fremholder at Norgespakken gjør det mulig å sende ting uten å ta hensyn til vekten.
– Det eneste kravet er at det som sendes får plass i pakken.
Postens utskjelte logobytte ser ut til å gi avkastning.
Markedssjef for Bring, Dagny Knag, tror også at den nye logoen til Bring har talt til deres fordel.
– Logoen er veldig sprek og gøyal, noe som gjør det lettere å lokke barna opp i Norgepakken.
Bring vil starte utsendelsene i begynnelsen av oktober:
– Vi satser på å få sendt ut en del før julerushet starter, sier Knag, og understreker at hjemsendelsen av asylsøkere ikke vil gå utover den daglige utsendelsen av reklame til norske husstander.