Ga masse penger til en fyr som hadde masse penger.
Nordmenn har gått av hengslene etter at DnB NOR forsøkte å lure dem til å kjøpe nye produkter med en påkostet reklamefilm. Banken er svært fornøyd med mottagelsen:
– Vi tenkte at her, her må vi virkelig trå til. For å få folk til å spare, kan vi ikke spare på noe, sier markedssjef Jon Orlando Sønstebø til 5080.no.
Markedsanalysen som gikk forut for filmen, konkluderte med at nordmenn ville motiveres til å spare hvis de fikk oppleve at DnB NOR ga masse penger til en fyr som hadde masse penger fra før.
– Det vi ønsket å signalisere med denne filmen er følgende: Noen av oss har altfor mye penger, men for dere andre kan det være lurt å spare. Hos oss som har mye penger. Så vi får enda mer penger, fortsetter Sønstebø.
Han tror folk kan leve med lav sparerente så lenge de får se George Clooney si «Lillestrom».
– Vi er jo også midt i en rettsak om dårlige spareprodukter fra 2007, og her har vi tenkt å tilby et forlik. Forliket innebærer at vi sender saksøkeren en DVD med Clooney som sier navnet på stedet der saksøkeren bor.