Skal bruke sosiale medier.
Nyutdannet hipster fra Westerdals reklameskole, Kristian Aarefjord, har lagt planene for de kommende dagene.
– Jeg skal gjøre julen til «en greie». Noe som engasjerer folk og blir en «snakkis», forteller Aarefjord.
Det er flere år siden han har hørt snakk om julen, i hvert fall blant sine egne venner. Nå håper han å lage skikkelig «jule-buzz».
– Først og fremst vil jeg benytte sosiale medier. Jeg har allerede opprettet en hashtag, en Facebook-gruppe og sendt ut oppfordringer om at folk må poste julerelaterte statusoppdateringer på profilene sine.
Drømmen for den unge reklamemannen er at folk møtes hjemme hos hverandre på julaften, spiser feit mat og har fri fra deltidsjobben på Platekompaniet.
– Det hadde vært jævig fett! Hele nasjonen forenes på én dag. Kan faen meg bli større enn Grandiosa-dansen!
Skulle julen bli en suksess, ønsker likevel ikke Aarefjord å gjenta feiringen neste år.
– Nei, da vil det føles litt oppbrukt. Dessuten vil jeg også ha en så kul ting på cv-en at jeg ikke behøver å konstruere «greier» uten å få betaling for det.