Jan Mortensen venter og venter.
Mange har opplevd forsinkede tog og busser de siste årene, men få har vært så uheldige som Jan Mortensen:
– Jeg står her og venter på toget til Skien som skulle ha gått fire minutter før fire, tirsdag 2.mars, 2007. Dette er uhørt, sier en sliten Mortensen.
Mortensen har forståelse for at det kan oppstå problemer med avviklingen av kollektivtransport i enkelte perioder, men synes NSB må kunne håndtere denne type situasjoner bedre:
– Jeg har ikke fått noe informasjon eller noen form for kompensasjon, sier den ivrige pendleren.
Forsinkelsen skaper stadig nye problemer for Jan Mortensen, og han har tidvis hatt det tungt på perrongen.
– En ting er å ikke få hentet barna i barnehagen eller å rekke middagen, men å stå her på julekvelden har vært ganske utfordrene. I begynnelsen hadde jeg mobiltelefon, men batteriet gikk flatt i løpet av 15-16 timer, sier Mortensen.
Han har vurdert å sende brev hjem, men tør ikke å forlate perrongen i tilfelle han da skulle gå glipp av toget.
5080posten har vært i kontakt med NSB som på sin side hevder at Jan Mortensen er på feil perrong, og at dette er den reisendes ansvar.
– Dette er noe som har vært hevdet i årevis fra dette holdet, og bare beviser hvor lite NSB er i kontakt med sine kunder, sier en imponerende utholdene Jan Mortensen.