(foto:flickr.com/arbeiderpartiet)
(foto:flickr.com/arbeiderpartiet)

Tror folk heller vil ta imot råd fra en som ham.

PR-rådgiver i det nesten ukjente kommunikasjonsselskapet Communication Through Communication, Lars Peder Fjørtoft, reagerer kraftig på måten Bjarne Håkon Hanssen har opptrådt på etter at han gikk av som statsråd.

– Jeg misliker sterkt at han gikk til VG for å fortelle om at han går fra kona. Videre er det opplagt at han burde pålagt seg selv en helsepolitisk karantene på minst tre år. Og er han ikke altfor feit? spør Fjørtoft, som tror folk flest heller vil motta pr-råd fra en tynn og lekker pr-rådgiver som ham selv.

Også Ståle Holgersen, pr-rådgiver i det enda mindre kjente selskapet Communication Through Communication, går ut mot eks-statsråden:

– Nå kjenner jeg ikke til denne konkrete saken, men vi i Communication Through Communication har alltid ment at det er viktig med høye etiske standarder, fornuftige priser og gode resultater som vi har levert til våre kunder i en årrekke.

Analytiker i et selskap så ukjent at det nesten ikke finnes, Communication Through Through, Jonas Bårdsen, mener man må ta kritikken på alvor.

– Når sentrale aktører i denne bransjen kritiserer Bjarne Håkon Hanssen, bør man lytte. PR-rådgivere tenker alltid på samfunnets beste når de ytrer seg i media. Sånn tenker i hvert fall vi i Communication Through Throug, sier Bårdsen og legger til:

– På våre hjemmesider, www.communicationthroughthroug.no, kan du lære mer om oss ved hjelp av en historie hvor du selv kan plotte inn dine egne adjektiv foran Bjarne Håkon Hanssens navn.