Kommer i tillegg til buss for billettmoderasjon.
Etter kraftig kritikk fra Forbrukerrådet i dag, tar NSB nå affære.
– Forbrukerrådet har påpekt vår manglende kundeservice, og vi er derfor veldig glade for å kunne sette opp buss for kundeservice på alle våre strekninger, forteller informasjonssjef i NSB, Per Myhren.
Dette betyr at NSB ikke etterkommer kravet om billettmoderasjon til pendlere som må benytte seg av buss for tog i månedene fremover.
– Vi erkjenner at buss for tog medfører en ulempe for våre reisende. Pendlere som ønsker billettmoderasjon vil derfor få tilbud om ekstra busser for billettmoderasjon.
Disse bussene kommer i tillegg til de planlagte buss for skitne toaletter, buss for kjøreledning på Skøyen og buss for å skylde på Jernbaneverket.
– Vi er faktisk et tog-selskap, og da føles det mye mer naturlig å avvikle busstransport enn at alt går på skinner.