– Får spredd budskapet mye raskere.
Etter flere år med utagerende festing, er Mette Marit fremdeles redd for at folk ikke har fått med seg hvor kjedelig hun har blitt. Nå erobrer hun de sosiale mediene for å spre budskapet.
– Til nå har jeg brukt dette salmeprosjektet og flere dokumentarer og portrettintervjuer til vise verden hvor døll jeg er. Med Twitter kan jeg spre mitt konturløse engasjement mye raskere, forteller hun til 5080.no.
I skrivende stund har Kronprinsessen passert 18 000 følgere. Mette-Marit mener dette viser at folk er brennende opptatt av personer som ikke er opptatt av noe.
– Det fine med Twitter er at det er en toveis-kommunikasjon. I stedet for å stå på balkongen og vinke, kan jeg nå komme i kontakt med andre dølle mennesker og delta i dølle samtaler. Det blir som om vi står på balkongen sammen og vinker til hverandre.
Ekspert på sosiale medier, Hanne Myrbråten, roser vår kommende dronning:
– Ikke bare får hun vist at hun er kjedelig, men hun gir også oss sosale medie-eksperter en mulighet til å si en masse kjedelig om henne. Vi er jo også kongelige på en måte, og forsøker – som henne – å gjøre det som er nytt, spennende og meningsfullt så konturløst og kjedelig som bare kongelige klarer.