(foto: dagblad butikk)
(foto: Dagblad Butikk)

Vitner om kvalitet, mener redaktør.

I går kveld stod stemningen i taket på Dagbladet Butikk etter at de solgte sitt 3. produkt på to år.

– Midt i den daglige kontorhockey-turneringen tikket det plutselig inn en uvanlig melding. Vi skjønte først ikke hva det var, men etter å ha bladd litt i manualene fant vi at det var kommet inn en bestilling på 4 Dagbladet Dekkbags. Du vet sånne til å oppbevare dekkene i, forteller Dagbladet Butikk-ansatt Sindre Buanes.

De ansatte sjekket om bestillingen kom fra vaktmesteren på huset, som har stått for de to foregående kjøpene (to Dagbladet Coach-bags), men det viste seg at han har mistet nett-tilgangen etter nye nedskjæringer i bedriften.

– Da vi skjønte at det var en ukjent, ekstern kunde, ble vi så grepet av øyeblikket at vi ringte kunden opp og tilbød henne varene gratis.

Kunden, en kvinne i 40-årene fra Majorstua i Oslo, skal ha takket nei, og samtidig kansellert bestillingen da hun forstod at det var Dagbladet Butikk hun hadde vært innom.

– Kunden var sterkt synshemmet, og trodde hun hadde bestilt Alessi-puter. Likevel er dette en real opptur for oss i Dagbladet Butikk, og gir oss tro på at vi snart kan gjøre det like dårlig som avisdelen av Dagbladet.

Redaktør Anne Aasheim, mener at dette vitner om kvaliteten som gjennomsyrer Dagbladet:

– At synshemmede kan ta feil av Dagbladet-produkter og Alessiprodukter, vitner om at vi er på rett vei. Avisen vår har jo som mål å bli tatt for å være VG av svaksynte. Synshemmede er et til nå uutnyttet marked for oss avisprodusenter.

Aasheim trekker også fram at de har fått god respons fra flere synshemmede. De gratulerer Dagbladet med å ha kapret Toppen Bech som kommentator på baksiden av avisen.

Det er Dagbladetuke på 5080posten. Hver dag vil vi publisere saker i den radikale kulturavisens ånd.