Finner du nyhetene, kan du vinne en iPad.
Avisen Dagbladet har opplevd så stor suksess med sin julekalender, hvor man må gjette hvem som befinner seg bak nisseskjegget, at de nå ønsker å utvide nisseskjeggsatsingen.
– Aldri før har vi fått så mange saker ut av så korte idémøter. Resten av advent vil også nyhetene våre være gjemt godt bak et nisseskjegg, sier ansvarlig redaktør i Dagbladet, John Arne Markussen til 5080.no.
Hvis man finner nyhetene i Dagbladet, kan man være med i trekningen av en iPad 2, forklarer Markussen:
– Hvis du leter godt, så finner du dem. Nyhetene vil fortsatt være der, et sted mellom forbruker- og livsstils-stoffet. Det må de være for å at vi skal kunne forsvare momsfritaket. Forskjellen er bare at de nå befinner seg bak et nisseskjegg.
Den nye redaktøren tror satsingen vil bli godt mottatt blant Dagbladets målgruppe, som er 8-åringer.
– Fram mot jul vil vi også satse hardt på salg av Dagbladet-effekter. Leserne våre kan kjøpe egne Dagbladet-nisseskjegg som de kan skjule seg bak når de leser Dagbladet offentlig.
På sikt, tror Markussen nisseskjeggene kan bli en gullgruve for avisen.
– Etter nyttår er sex-annonsene tilbake igjen. Men denne gang bak et nisseskjegg, sier redaktøren og blunker.