(foto: flickr.com/aschultz)
(foto: flickr.com/aschultz)

Har opprettet hashtag i protest.

Early adopter Phillip Branderud synes Googles tjeneste Buzz har tapt seg siden oppstarten 9. februar.

– Buzz var et genialt tilbud ved siden av folkelige twitter og facebook. Før var det stort sett bare jeg og klassekameraten min fra Westerdals, Amund, som skrev. Dette funket glimrende siden vi har nøyaktig samme humor og interesser, forteller Branderud.

Etter et par uker begynte så Google Buzz å bli innvadert av folk med ulik bakgrunn:

– Jeg fikk en vond smak i munnen da jeg logget meg på en dag midt i februar, og så at fire andre med dårlig dvd-smak hadde trykket «dette liker jeg» på en oppdatering fra Amund. Dette var begynnelsen på nedturen for Buzz.

Branderud savner tiden da folk på Buzz hadde humor og selvironi. En vanlig ironisk lek mellom de to westerdalsstudentene, var å poste tomme kommentarfelt, for så å gi hverandre virtuelle tomler opp.

– Nå får jeg så jævlig mange dumme kommentarer på det at jeg ikke gidder. «Hei, du har glemt å skrive noe, kanskje det er noe galt med tastaturet ditt?» Jævla idioter!

Branderud har, som protest mot utviklingen på Buzz, opprettet en egen hashtag på buzz: #buzzfail.

– Jeg og Amund har nå trykket våre egne t-skjorter hvor det står #buzzfail. Disse skal vi gå med om 20 år, når alle har glemt buzz. Som en nostalgisk homage.

Følg 5080 på facebook, twitter og buzz.