(foto: flickr.com/itspaulkelly)
(foto: flickr.com/itspaulkelly)

– Vi må tørre å tenke utenfor boksen.

Freias produktutviklere ligger ikke på latsiden. Ikke lenge etter å ha lansert blandingsproduktene Daim/Melkesjokolade, Non-stop/Melkesjokolade og Kvikk-lunsj/Melkesjokolade, lanseres nå Kvikk-lunsj/Melkesjokolade/Melkesjokolade/Kvikk-lunsj.

– Sjokoladen er en unik blanding av tre ulike produkter: Melkesjokolade, Kvikk-lunsj og den nye Kvikk-lunsj/Melkesjokolade, sier sjefsutvikler Fredrik Hille.

Hille tror sjokoladen vil bli et nisjeprodukt for dem som er glade i Kvikk-lunsj, Melkesjokolade og Kvikk-lunsj/Melkesjokolade.

– Det er viktig for oss i Freia å fornye oss i det knallharde sjokolademarkedet. Vi kan ikke bare hvile på de gamle slagerne Kvikk-lunsj og Melkesjokolade. Vi må tørre å tenke utenfor boksen.

Produktutvikleren har økonomisk utdannelse, og forteller villig om Freias særegne kreative prosess.

– Å tenke utenfor boksen innebærer å sjekke hvilke produkter som selger mest, og så blande dem. Nå jobber vi med å krysse Melkesjokoladen med sitt eget papir. Alle våre slagstall tyder på at dette vil bli en suksess.

Følg 5080 på facebook og twitter.