Siv Jensen røper planer om et nytt Norge.
Frps formann, Siv Jensen, innrømmer overfor 5080posten at Frp er i ferd med å snikinnføre nazismen i Norge:
- Ja, dette er et prosjekt som har gått over noen år nå. Vi vil nazifisere Norge, og bruker snikete metoder.
Jensen forteller at dette er en av grunnene til at hun har blitt hetende ”formann”, og ikke bruker den vanligere betegnelsen ”partileder”:
- ”Formann” er jo mye mer beslektet med det tyske ”führer”. Men for at folk ikke skal tenke for mye på Hitler, har vi bestemt at en kvinne skal føre partiet. Det er det som er så snikete med oss.
Nazistenes veiprosjekt, autombahn, forsøkes snikinnføres gjennom krav om større bevilgninger til vei-sektoren, og mens Goebbels brukte massemediene til politisk propaganda, skjuler Frp sine hensikter ved å si at de kun vurderer å sende politisk fjernsynsreklame.
- Nazistene gasset jo ihjel minoriteter, og det er klart det ville blitt ramaskrik i det politiske Norge hvis vi hadde gjort det samme, sier Jensen, - Men vi har Per Sandberg som lukter vondt. Han pleier ofte å stille seg tett inntil minoriteter på trikken. Det kalles snikgassing.











23.02.2009 kl. 20:31
Skikkelig ondskapsfullt, deilig. Fortsett slik.
23.02.2009 kl. 20:56
Nei, Siv tar vare på landet vårt. Hun er en vanlig normann, og hun har veldig sterk støtte av svært mange i dette landet.
23.02.2009 kl. 20:57
Det finnes de som mener at det norske samfunnet er umoralsk og vil beskytte sine barn mot dette.”
23.02.2009 kl. 20:58
Siv er vår nye leder i dette landet. ære være henne!
En ekte politiker for vårt land.
23.02.2009 kl. 21:01
Lille nina: hvis det norske samfunnet et umoralsk, som du sier, hvorfor vil du da at hun skal ta vare på landet, som du også sier?
23.02.2009 kl. 21:01
Det eneste Utenriksminister Jonas Gahr Støre kan er å prate prate prate om forebyggende arbeid. Mannen er jo helt hjernevasket…og kan ikke ta vare på våre interesser.
23.02.2009 kl. 21:03
fordi Siv ikke synes vårt samfunn er umoralskt, men hun ønsker fjernet de kreftene som sier det ved at alle skal ha like rettingheter her i dette landet.
Hun vil ta vare på landet ved å ta vare på vår kultur, vår måte å tenke menneskerettigheter, vår måte å gi en hjelpende hånd til andre, hun ønsker å bygge opp landet, ikke bygge det ned.
23.02.2009 kl. 21:08
Vår kultur har gitt verdens beste samfunn i følge nesten alle statistikker.
Vi må slutte å være Politisk Korrekte, og si som sant er. Vår kultur med vitenskap, menneskerettigheter og demokrati er verd å ta vare på, og den ønsker Siv på ta vare på.
23.02.2009 kl. 21:22
jeg lo. høyt. og lenge.
fantastisk. måtte frp bli det latterlige lilleputtpartiet som det en gang var. skremmende hvor store de er.
23.02.2009 kl. 21:33
Lille Nina: enig, vitenskap, menneskerettigheter og demokrati er norske oppfinnelser som alle andre burde prøve. Men oljepengene våre får de ikke. Det får være grenser.
23.02.2009 kl. 21:34
Tror Julenissen er den største fare mot demokratiet og den kristne overtro.
23.02.2009 kl. 21:38
Noen sliter tydeligvis med at ytringsfriheten skal gjelde alle
Stemmer ikke frp selv, men siden 1/3 av Norge gjør det så er det vel relativt dumt å latterliggjøre og stemple alle disse som idioter?! Respekt og tollerans bør gå i alle retninger.
23.02.2009 kl. 21:39
Heisann!
Håhå!
Hva er morsomst?
Nazi-fisering eller Islam i fisering!!?
23.02.2009 kl. 21:44
5080 lider tydeligvis av et gjennomsyret Nazistyret selv- de forsøker å sverte FRP, selv er jeg sterkt anti-FRP selv, men 5080 igjenkjenner jeg med sin krenkning av andre. Goebbels gjorde jo akkurat det samme som 5080 gjør selv, han lærte skikkelig fra seg - lærdommens gikk rett inn i hjerterota til 5080.
Gratulerer Adolf og Joseph.
23.02.2009 kl. 21:59
Veldig bra artikkel! Det heter snik-rasismefisering!
Siv jensen vil ha streng linje for ikke vestlige,
23.02.2009 kl. 22:19
En med erfaring fra Naziland: hahaha, herlig satire!
23.02.2009 kl. 22:20
Nazisme er nasjonalsosialisme sist jeg sjekket.. Og “Rasisme” ? vel, er det rasistisk og frykte for sin egen sikkerhet? og utpeke et reelt problem? når enkelte muslimske grupper krever egen mat servert i fengsel, egen undervisning på skolen osv? Siv Jensen går ikke ut etter enkeltgrupper, men kritiserer noe som skjer RETT under nesa vår, vi har faenmeg nisselua trødd nedover ræva.
23.02.2009 kl. 22:28
arne: helt enig. godt sagt! å frykte for egen sikkerhet “når enkelte muslimske grupper krever egen mat servert i fengsel, egen undervisning på skolen osv” er ikke rassistisk. bare veldig fornuftig.
23.02.2009 kl. 22:30
Norge for nordmennene!
23.02.2009 kl. 22:30
Nei hun vil ikke ha strengere linje for ikke vestelige. Hun vil ha likhet for alle. Hun støtter opp om norsk lov, likestilling, skolens nedfeldte lovverk, arbeidrettigheter som er utarbeidet av fagforeningene og demokratiske verdier som, ytringsfrihet og religionsfrihet. Dette er rettigheter og friheter som alle i samfunnet kan nyte godt av. Å praktisere religion, og politiske symboler i arbeidslivet og i skoleverket er for lengst utgått på dato i Norge.
Jeg finner det merkelig at de samme sosialistiske partiene og deres tilhengere nå ønsker islamske verdier, religion og symboler inn i yrkesverdagen og samfunnet generelt. De fleste som har levd noen år vet at sosialistene begynte et aktivt sekulariseings arbeid for ca 25 år siden. De mente kristendommen og religion var svært uheldig for det norske samfunnet. Nå vil de samme partiene innføre Islamsk religion og ideologi? De som stiller seg uenige eller kritiske blir nå stemplet som rasister. Dette her forstår jeg lite av.
Pls kan noen forklare meg dette.
Hilsen
Tidligere AP velger.
23.02.2009 kl. 22:32
Bare en ting å si her: LOL!
Med vennlig hilsen,
Intellektuell Kommentator.
23.02.2009 kl. 22:37
Jakob: Den eneste forklaringen er vel at sosialistene har blitt overbevist av islams argumenter og på den måten har blitt muslimer.
23.02.2009 kl. 22:45
Kjære lille Nina!
Svergie og Malmö er skrekkens eksempel på snik-islamisering.
Teoriene om snik-islamisering blir latterliggjort i universitetet i Uppsala som har sett på saken. Politiet i Malmö mener det ikke er det muslimske miljøet som står bak bråket, men det er ungdommer som bare vil lage bråk, og som ikke vet stort om islam. Flertallet i Norge ønsker visstnok at innvandrere skal intergreres og ikke bli stoppet på grensen og bli sendt tilbake til krigssonene de kommer fra. Jeg ønsker ikke at jødeparagrafen kommer tilbake.
Jeg stoler på fakta og forskning (universitetet i uppsala)
Jeg stoler på demokratiet (flertallet ønsker integrering) Rødgrønn regjering ikke FRP
Du stoler på Siv Jensen.
Hvem kommer lengst tror du?
23.02.2009 kl. 22:51
ta vare på landet, steng grenser.
23.02.2009 kl. 23:03
Det Siv mener er at invandrergrupper skal følge norsk lov og at ikke loven skal tilpasses invandrere etter hvert som kravene blir stilt! Det er slik arbeiderpartiet politikere gjør det for å slippe unna trøbbel, det er som å pisse i buksa!!! -enkleste vei osv. La etterkommerne få svi.
Muslimske Reno kaller alle i FRP for halvrasister!! Det er som å kaste sten fra glasshus! Det er som å innrømme at halvparten av muslimer er radikale islamister og potensielle terrorister - det er mere troverdig!
23.02.2009 kl. 23:07
Vet dere forresten at guden til muslimene ikke kan se i mørket!! - Det er derfor muslimer kjører med cupelyset på i bilen når det er mørkt!!!
23.02.2009 kl. 23:16
Av to onder! Ja til nazifisering - heller det enn islamisering og talibanregime!
23.02.2009 kl. 23:28
Nå tror jeg det snart er på tide med en streik her!
23.02.2009 kl. 23:31
Siv dro det kanskje litt langt, men det er det fler som gjør. Fant følgende på Islamic Culture Centre Norway sine sider for noen dager siden. I artikkelen “Hijabs funksjoner for en kvinne” kan man lese:
Sex-trakasseringer og voldtek er blitt er stort problem, særlig i vesten. Nest etter Sør-Afrika er det USA og andre vestlige land som sliter med voldtektsproblemer. Det er et allmenne godtatt faktum at det begås mest voldtekt om sommeren, noe som har sammenheng med den overdrevne alkohol-drikkinga samt de “oppfordrende” klærne. De aller fleste voldtekts ofre er da også lettkledde, ikke-muslimske kvinner. Det er på ingen måter riktig å si at en mann har rett til å voldta en kvinne selv om hun kanskje kler seg litt oppfordrende, men det er dessverre slik fakta er. Voldtekt av muslimske kvinner skjer først og fremst i forbindelse med gamle, ikke-islamske regler og straffemetoder, der kvinner straffes med voldtekt. Tallene for slike straffer er langt i fra store, men det er selvsagt svært trist å høre om sånt.
Statistikk (se for eks. http://www.nationmaster.com) viser at det skjer langt flere voldtekt i ikke-muslimske stater. Det kan ha tre forklaringer; Gudsfrykt hos muslimer, de strenge straffene eller de sømmelige kvinnene. Uansett føler en muslimsk kvinne seg beskyttet mot sex-trakassering og voldtekt når hun går med slør. De føler at de er sømmelige og tar vare på æren. De føler at kroppene ikke blir misbrukt, og at de er godt beskyttet mot mennenes begjær og “sultne” blikk.Hijab har med andre ord en viktig beskyttende funksjon.
Dette er jo så drøyt at jeg blir fysisk kvalm! Artikkelen er nå fjernet, selvfølgelig fordi den harmonerte dårlig med “hijab er en religiøs plikt og ikke noe annet fremstillingen” I tillegg til å komme med usannheter og stemplende karakteristikker har World Islamic centre “glemt” det avsnittet der de skulle skrevet om at muslimske menn står for de aller fleste overfalls voldtektene i Norge. Er glad jeg kopierte artikkelen før den forsvant. Spre den til så mange som mulig!
23.02.2009 kl. 23:32
Snik-nazifisering…
Som f.eks å tillate bruk av hakekors til politiuniform. Det ville naturligvis ikke blitt godtatt.
Heldigvis ble bruk av hijab stanset.
Bedre med en god debatt enn snikinnføring.
23.02.2009 kl. 23:33
FrP har alltid vært et klageparti som sprer dritt utover alle vinder. Noen andre enn meg som husker når Carl I. Hagen sto og vifta med et visst brev og FrP fikk sitt beste valg noensinne?
Nettopp. Samme strategi.
De som kan litt om historien til FrP vet at de er grunnleggende rasistiske. Sør-Afrikanere kan si seg enige
23.02.2009 kl. 23:36
DE ær får ile att Isslamisster kåmer åg ødleger de Nårske!!1! ike barre snake di kebbabb nårs, de tilater sei å krevve mat i fenslel! Fyti kata sir bare jei! de ær på tide å starrte en ekte nårskFacebooc grupe mot invanring!!!1
23.02.2009 kl. 23:41
Norge har et innvandringsproblem. FrP er det eneste partiet som ser ut til å ville ta tak i saken med begge never. PUNKTUM.
23.02.2009 kl. 23:51
Smart blogg dette her.
23.02.2009 kl. 23:58
Norge har et innvandringsproblem det er riktig, men å sende de hjem hjelper ikke.
Det norge mangler er et godt program som itegrerer innvandrerene. helt uenig med frp politikk dette er mer et pr stunt. Men send gjærne de kriminelle invandrerene hjem, de som kommmer til norge, får penger mat og klær også lager de bare bråk!
24.02.2009 kl. 00:02
Stem på Siv og beskytt oss indere som faktisk vil integrere oss og som bor i oslo mot den muslimske undertrykkelsen vi opplever hver dag.
Om det er noen som er rasister i norge så er det iallefall ikke nordmenn, men arabiske muslimer. Jeg tror jeg har blitt utsatt for rasisme fra nordmenn ei gang mens av arabere blir jeg utsatt for rasisme daglig. Men ingen politikere i regjering bryr seg om noen andre enn muslimene.
24.02.2009 kl. 00:46
Hans: Hele innlegget ditt er bare en stor selvmotsigelse.
1. helt uenig med frp politikk dette er mer et pr stunt.
2. Men send gjærne de kriminelle invandrerene hjem, de som kommmer til norge, får penger mat og klær også lager de bare bråk! (det kalles FRP-politikk)
24.02.2009 kl. 00:58
Jeg er tidligere høyrestemmer, men nå går jeg rett til Siv.
Jeg forstår at mange faktisk er landsvikere, det har gått opp for meg nå.
Dette landet skal selvfølgelig ikke styres av middelalderkultur, og tiden er inne for å kjempe for våre norske verdier, og våre skattepenger. Dette skal ikke tilfalle kulturer som vil ødelegge alt.
24.02.2009 kl. 01:02
Frp er det eneste parti som forholder seg til virkeligheten. De frontes av Norges modigste menneske, Siv Jensen.
24.02.2009 kl. 01:05
Hahaha tatt heksa på håret. Godt jobba.
Til alle nissene som drar inn innvandring som et økonomisk problem må sjekke faktaen. Innvandrere betaler mer i skatt en hva de bruker av velferdsgoder. Takk til alle oppegående mennesker som jobber imot denne forfærdelige trenden.
24.02.2009 kl. 01:09
Det finnes vel bare et parti igjen nå som ikke har fått vist hva de kan eller ikke? Stå på Siv!.
24.02.2009 kl. 01:13
Hehe…. dette er helt fantastisk… Jeg har drømt om noen i politikken som virkelig tar tak i de problemene som er i dag.
Det er jo vi (normenn) so bli utsatt for rasisme, og for ikke og snakke om den behandlingen vi får av stat og kommune…..???? hadde jeg fått like mye støtte og hjelp som disse innvandrer folka får så skulle jeg vært happy….
Det som kansje er værre er jo at innvandrere er de største rase hatere som er i norge, se bare på den mobbingen som f.eks somaliere og pakkiser utøver.
De prater virkelig nedsettende om hverandre. (lurer på om de hadde blitt tauet inn på bakgrund av rasistiske utsagn….)
Nei…. stå på Siv vi trenger flere som deg som tørr å si det alle mener, og drit i feige foss & co….
Nå tror jeg høyere kommer til å gå på en kjempe smell….
24.02.2009 kl. 01:21
Hvis noen er intr. så kunne det vært bra om vi dannet en gruppe som troppet opp på stortinget hver gang det er store saker som blir vedtatt uten fokets samtykke…
Noen som kommer…..????
Jeg lurer på når politikkere vil forstå at de er valgt av folket.
De siter jo bare på ræva og taler sin egen sak, skulle ikke tro at de jobbet for oss.
Respekt løse idioter…. (de siste legale bandittene vi har i norge)
24.02.2009 kl. 01:27
Det er vel snart på tide med opprop !!!!!!!
24.02.2009 kl. 01:35
Ang innvandrere betaler med skatt enn det de bruker av velferdsgoder. Ja det stemmer. Det ble til slutt laget et innvandrer budskjett etter store protester fra SV, RV og AP. Men hva den undersøkelsen ikke fikk lov til og gå ut og offentlig oppgi var at dette gjaldt bare for innvandrere som kom fra vestelige,sekulære stater : Sverige, Danmar, Tyskland, Latvia, GB, USA, and the list goes on.
De slo derfor alle innvandrerne under ett, Resultat:Innvandrere betaler mer i skatt en hva de bruker av velferdsgoder.
Makt og retorikk deffinerer sannhet!
24.02.2009 kl. 02:40
Islam er fysjom. Det er den Religionen som i VÅR tid skaper mest trøbbel. Burde blitt avskaffet. Gud finnes ikke de som tror det er trangsynte.
Ja også burde vi selvsagt hive ut igjen alle muslimer som er her nå. Første fly til Bagdad eller hvilken avkrok de kom fra.
24.02.2009 kl. 04:27
Ja, mens folk før led av religiøse vrangforestillinger, lider venstresiden i dag av politiske vrangforestillinger.
24.02.2009 kl. 04:38
Fakta. Nordmenn har ingenting imot mennesker med annen hudfarge eller annen religion. Problemet er at Sosialistene har hatt makten i Norge nesten kontinuerlig i 30 år. De har jobbet aktivt for å utrydde kristendommen og andre religioner både i skoleverk og på alle yrkesarenaer (utenom arbeid i kirker, synagoger, moskeer). Målet har vært å skape et sekulært samfunn, med borgernes demokratiske rettigheter inntakt.Dette gjelder for alle i samfunnet!
Nå plutselig vil de samme partiene (sosialistene) erstatte kristendommen med Islamsk ideologi og symbolikk i det offentlige. Fordi en minoritet lirer av seg retorikk tuftet på vestelig ideologi om menneskerettigheter, for å fremme deres egne krenkende og udemokratiske interesser.
Jeg er skremt, våre egne folkevalgte går rett på og tror de støtter opp om toleranse, respekt og integrering. Herregud for noen idioter. Skulle faen mæ tru de ikke hadde sirkulasjon i skolten!
De fatter ikke at mange innvandrere flyktet fra regimer med Islamistisk ideologi. De ser med frykt vanntro på hva som skjer i Norge.
“Det kan ikke eksistere demokrati uten bestemte regler. De kan ha frihet som innhold, men frihet betyr ikke at man skal gå på feil side av gaten.
Indira Gandhi”
Nei Støre og Jensemann snakk om å være korttenkte.Dere burde skjemmes.
Også var det NAV da. Tja tiltak regjeringen ønsker å verksette i forhold til arbeidsledighet, og manglende utbet av arbeidsledighetstrygd?
Tiltaket er som følger. “Vi venter med å si opp NAV-anstatte før 2010.” thats all folks.
Dette gjør folk regelrett forbanna!!!
Tidl. AP-velger, aldri mer!!
24.02.2009 kl. 04:39
Det er helt utrolig nå bruker politikerne tid på å diskutere Siv sin retorikk istedet for å se på innholdet, gjøre litt research og kansje kontakte Sveriges sittende regjering for å få belyst saken.
Jeg er sjokkert, NRK tar kontakt med sosialist partiet i Malmø for å få informasjon om byens tilstand. Sosialist partiets leder sier at grunnen til 90 branner det siste året var egentlig brannvesenets feil. Byens brannvesen valgte å redde bydelens skole istedet for bydelens moske noe som satt innvandrerene i kok.
Mens innvandrer ungdom gikk å satte fyr på bygninger tar brannvesen selvkritikk og ber brannstifterne og steinkasterne på kaffe, samtale og ønsker nå å rekrutere flest mulig. Sosialist partiet som styrer Malmø tar selvkritikk og har kommet med en beklagelse overfor minoritets gruppene i Malmø.
“ehh sorry for at vi reddet skola deres etter dere satt fyr på den. Føler oss ansvarlig for at dere satte fyr på 90 andre bygninger også. Men hei kansje dere vil bli brannmenn?”
SV og AP snakker ikke lengre om integrering. Nå er det assimilering som gjelder.
We are the BORG
24.02.2009 kl. 10:43
Buffer skriver:
23.02.2009 kl. 23:36
DE ær får ile att Isslamisster kåmer åg ødleger de Nårske!!1! ike barre snake di kebbabb nårs, de tilater sei å krevve mat i fenslel! Fyti kata sir bare jei! de ær på tide å starrte en ekte nårskFacebooc grupe mot invanring!!!1
——————-
Hva faen er det du prøver på? Du driter deg bare loddrett ut. Forsøker å drite ut de som har sterke meninger mot snik-islamering med din idioti og wannabe-skrivefeil.
24.02.2009 kl. 10:50
Jakob: Du er jo faen meg så på tur at det holder! Har du noen, noen eksempler på at islamske symboler skal ERSTATTE kristne? Altså skal ta kristnes plass?
Ikke si hijaben fordi den ville vært i tillegg til alle de kristne symbolene som ellers er på drakten.
24.02.2009 kl. 10:53
jokkesaedstrom: jeg tror svaret på spørsmålet ditt er “ja”
24.02.2009 kl. 17:18
Erik å sende kriminelle invandere hjem er ikke frp politikk, det er sunn forluft
24.02.2009 kl. 18:38
hans: kunne vi sendt ut alle de kriminelle nordmennene i samme slengen?
24.02.2009 kl. 19:19
Nå har jeg hørt siden jeg var liten: “Vi skal ta over landet deres” Dette er det små muslimske barn som har sagt…. lurer på hvor de har det fra…
Så lo en arbeids-kollega rått for ett par år siden (han er muslim), han hadde lest i ett muslimskt blad “Vi skal ta over Europa, ikke med våpen, men med barnevogner!!!” Dette syntes han var morsomt, mens jeg egentlig bare kokte inni meg… Og for de som ikke ser det, så ja, dette er i ferd med å skje…. Syntes synd på Norge jeg, med en slik feig og taffatt regjering som vi har nå….. Kanskje vi kan tvinge de til å flytte inn i blokk-leiligheter med kun muslimer som naboer, så får de sett litt av problemene de også…OPPGITT!
26.02.2009 kl. 15:26
FRP er ikke skikket til å styre Norge. Det eneste jeg kan si meg enig med dem i er deres invandrer politikk. Strengere krav til innvandrere er bra. Det er ingen rett å få komme til norge, det burde være noe man må fortjene. Det innebærer selfølgelig ikke at jeg ikke vil ta inn folk som foreksempel har blitt torturert og som strengt talt ikke kan tilby oss som samfunn noe i det hele tatt, man må kunne vise medmenneskelighet, MEN dette betyr ikke at vi skal ta inn dritt som krever å få holde på sin midderalder-dark-ages kultur, og er ansvarlig for majoriteten av kriminelle handlinger.
Slike folk kan man sende rett ut igjen, derfor burde man ha en lang periode før man blir statsborger, og alle alvorlige kriminelle handlinger under denne perioden vil føre til at du kastes på hue og ræva ut igjen. Skulle ønske man kunne gjøre dette med infødte nordmenn også men det lar seg desverre ikke gjøre, vi har ikke noe land å sende dem til.
På den annen side avskyr jeg privatisme planene ala USA til FRP. Enhver som har tro på privatisme som det beste for samfunnet tenker noe helt annet en hjernen. Ræva kanskje?
Er ganske enkelt, staten kan gjøre akkorat samme jobb som private virksomheter. Og i tilfelle staten vil pengene de tjener enten gå tilbake til folket, eller resultere i billigere tjenester/varer. Konkurangse kan gjøre ting billigere fordi man prøver å utkonkurere hverandre for en kortere stund. Men til syvende og sist er det et tak for hvor billig ting kan bli på lang sikt og ethvert privat foretak TRENGER gevinst for å ville drive noe, staten trenger det ikke. Konklusjonen er ganske enkel, privatisme suger og tjener ikke folket men den lille gruppen mennesker som tjener masse på at det er slik, altså er ikke FRP noe for meg.
27.02.2009 kl. 00:28
Jeg skal kjøpe hijab til Siv Jensen til neste jul. Hun burde virkelig ta forhåndsregler om å vise håret på TV når hun har hatt det så innmari travelt med snikingen sin!
27.02.2009 kl. 00:32
By the way:
ALLE politikere burde hatt hijab! Tenk så mange penger AS Norge ville ha spart på å kutte frisørbudsjettet til Stortingsrepresentantene! Det er særlig en frisk, ung snelle på 150 kg i Høyre som kunne trengt full pakke med gitter forran…
27.02.2009 kl. 09:27
Nå må disse muhammedanerne de-islamiseres så vi kan få fred her. Vil de ikke det får de pelle seg hjem eller sendes til Svalbard.
27.02.2009 kl. 09:37
FRP vil det samme som flesteparten av den Norske befolkningen, at Norge skal forbli Norge.
Slike blogger som denne fra deg er et bevis på at du er en IDIOT.
27.02.2009 kl. 09:44
Jeg skjønner både de som støtter FRP og de som ja, drar paraleller til nazi-styret. Men både det at Norge blir snikislamisert og at nazisme finnes hos FRP er vel finfin overdrivelse mener jeg.
Jeg kan være enig i en del av punktene om innvandringen de tar opp, men måten de diskuterer det på og presenterer det på tror jeg ikke gagner samfunnet. Selv om jeg ikke tror FRP er et direkte rasistisk parti, så får de nok med mange av skaprasistene. Og i tillegg, for de som er ikke så dumme, er det lett å se at mye av dette er valgflesk.
Innvandringsproblemet blir behandlet som enten eller; man trenger ikke å kaste ut alle innvandrere eller stoppe innvandringen, man trenger heller ikke å omfavne alle krav fra innvandrerne. Medmenneskelighet og integrering, uten rasisme og heller ei naivitet fra norske stat.
27.02.2009 kl. 09:48
Ja men, ka med samene da?
Det e jo vi som har det kjipt og treng erstating og tilpasningstiltak! Vi kan jo ikke ha det sånn at noen nye folkegruppe skal kunne komme til landet vårt og forlange og forlange. Det e det jo vi som har enerett på!
27.02.2009 kl. 10:01
Naziene man burde se opp for finner man i moskèene. Men man er kanskje ikke så opptatt av at jøder og homser igjen blir angrepet her i landet? Det er viktigere å slenge litt med leppa om Frp. Det gir mest kred. i vennegjengen, ikke sant?
27.02.2009 kl. 10:21
Mest usaklige jeg har lest i hele mitt liv. Blir så dumt å sammenligne FRP med nazismen at jeg får helt vondt. Synes bare synd på deg som har skrevet dette. Muslimer stiller krav etter krav etter krav i dette landet, det sjokkerer meg at det fortsatt finnes folk i dette landet som ikke har sett det samme. Ska muslimer få gå med hijab i politiet så er det vel bare rettferdig at buddhister kan bruke turban i politiet, de som fortsatt anser seg som vikinger med vikinghjelm i politiet og hip-hop miljøet med hip-hop capser i politiet. Skal vi respektere en gruppe så må vi respektere alle typer grupper. Lykke til!!!
27.02.2009 kl. 10:31
Jon: her lærte vi mye! Vi visste ikke at buddhister hadde turban, eller at finnes en egen religion for hip hoppere. Fortsett med det nazistiske opplysningsarbeidet! Vi blir aldri utlærte.
27.02.2009 kl. 10:40
Nazistisk opplysningsarbeid??? Er du syk i hodet mann? Vet ikke helt hvem som er fordomsfull her men…. Sykt at folk kan dra sånne sammenligninger, syke mennesker…
Håper du lærte litt ja! Sikhismer som bærer turban, men det er ikke så viktig, tror uansett du skjønte poenget mitt, viktig-petter. Hvorfor bare ta hensyn til religiøse grupper og ikke alle grupper i samfunnet? Vet at mange hip-hopere ikke føler seg komfortable uten capsen sin, så hvorfor skal ikke de få lov om muslimer får lov?
27.02.2009 kl. 10:47
Herregud så barnslig..
Er det faktisk voksne folk som har skrevet dette? Sånn skrev vi på gøy i niende-klassen. Og alt dette fordi tekstforfatteren er blåøyd og trangsynt.
To lazy and stupid to think for yourself? Welcome to Jesus country!
btw: …alle hater dyreplageri, men muslimer skal få ha Halal-kjøtt i butikkene, fordé om dyrene der blir slaktet på verst tenkelig måte.
(og for de som ikke vet hva Halal kjøtt er; så er dette vanlig kjøtt, slaktet uten bedøvelse der de skjerer over strupen på dyret og venter til det dør i smertekramper.)
Hvis du ikke klarer å se hva som skjer rundt deg etter disse lenkene, vil du komme til å stå til ansvar for senere generasjoner. Vil vi virkelig etterlate landene våre helt rævkjørt til våre neste generasjoner, i håp om at “de” tar tak i problemet. Bare fordi politikerne ikke tør å ta ansvar og ikke vil “lage bråk”, bare så de kan få flest mulige velgere i alle farger.
http://www.youtube.com/watch?v=IG2IZEzUmA0&feature=rec-HM-fresh+div
http://www.youtube.com/watch?v=0akqMbTYd_A&feature=PlayList&p=05F5D5A1CAC280F0&playnext=1&index=6
http://www.youtube.com/watch?v=y8CWnx948X8&feature=PlayList&p=05F5D5A1CAC280F0&index=2
http://www.youtube.com/watch?v=znCdbq9ZE14&feature=related
27.02.2009 kl. 10:50
Jon: Du har aldri møtt på internett-troll før, åpenbart.
Dette er hverken morsomt eller mulig å ta seriøst.
27.02.2009 kl. 10:51
At én gruppe krever sær behandling blir jeg kvalm av. Selv er jeg kjempe irritert på muslimer og halla kjøtt, men og så på funksjons hemma folk. Jeg liker trapper og hater slakke rulle stol trapper. Hvordan kommer de unna med slikt? Norge er snik mongo fisert - rett under nesa på oss! På jobben min er til og med alle dør karmene borte ?! Faen. Og på fotball kamp går alltid de beste billettene til folk i rullestol. De har den rød grønne regjeringa rundt lillefingeren. (Har konsekvent gjort orddelingsfeil så jeg virker mer troverdig i opprørt Frper-rollen.)
27.02.2009 kl. 10:53
De grønne (AP, SV) kan skrive så mye vås de vil, men jeg støtter alt som kan stoppe den grønne pesten.
Å vifte med fremmed frykt er å forakte det norske folket. 30% som er våken , men blir kalt rasister. Med så mange rasister skulle det var umulig for en fremmed å leve i Norge.
Jeg er fra Marokko, jeg kan vitne at jeg opplever mere rasisme i Marokko når jeg sier at jeg er Berber , enn detjeg opplever blant nordmenn. Faktisk, har jeg aldri opplevd rasisme..til tross for at avisene sier at det finnes 30% rasister.
27.02.2009 kl. 10:59
Nerah: Tulling… Umulig å ta deg seriøst slik som du uttrykker deg iaf! Saklig respons… Sikhisme er i aller høyeste grad en religion, så da burde i det minste de få bære turban i politiet om muslimer skal bære hijab!
27.02.2009 kl. 11:04
Mange innvandrere og muslimer støtter FrP, fordi de har forstått at det FrP gjør er å ta opp problemene og ønsker å gjøre noe med dem. Og det er igjen en forutsetning for vellykket innvandring og integrering.
Men folk som deg klarer ikke å tenke så langt, og evner ikke å se forskjell på å ta opp problemstillinger og å angripe innvandrere.
Og derfor får vi slik nazi-tøv i stedet for saklige argumenter.
27.02.2009 kl. 11:07
http://tellthechildrenthetruth.com/gallery/index.html
27.02.2009 kl. 11:08
Så muslimer skal særbehandles fordi personer med funksjonshemning får det? Ha ha, bra sammenligning! Skal dessuten vedde på at jeg som frp’er er langt bedre utdannet enn deg, så lei av å høre sånt tøv!
27.02.2009 kl. 11:15
Er det virkelig god integreringspolitikk å gi visse grupper særbehandling? Fortsetter vi som vi har gjort til nå kommer integreringen aldri lykkes…
27.02.2009 kl. 11:26
Grattis, ypperlig eksempel på “Hitling”. Flott at du bidrar til en saklig og god debatt. Bra vi får luket nyansene ut av debatten, det må aldri bli bre seg den misforståelsen at der er forskjell på innvandringsmotstandere, nasjonalister, rasister og nazister. Egentlig burde en forby de tre første ordene, slik at de ikke forurenser den konstruktuve antinazistiske debatten.
Visste du forresten at Hitler spiste sukker? jeg sluttet med sukker da jeg fikk vite det.
http://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum
Over til den voksne verden:
Det er veldig flott at FrP har tatt opp denne debatten, for den politisk korrekte stillheten som har rådd rundt innvandringsproblemet har vært direkte usunn.
Willoch tok opp dette problemet allerede i 1988, og hans frykt for innvandringsproblemet den gangen har slått til.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/09/09/511447.html
I forhold til folketallet har Norge en enorm innvandring, 67 000 personer bare i 2008. Det tilsvarer Finnmark fylke.
http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=41&tekstid=2330
95% av innvandrerene har ikke høyere utdannelse, og over 90% av dem kommer uten papirer og fingeravtrykk. Med andre ord, dette er ikke personer som kommer for å bidra.
Ikke-vestlige innvandrere, med Tamiler som er flott unntak, har så lav arbeidsdeltakelse at det spiser opp mer enn oljefondet bidrar med.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article1348280.ece
Bare i 2008 brukte den rødgrønne regjeringer 9,2 milliarder på nye asylsøkere.
http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=41&tekstid=2083
Noen som husker hvor mye debatt det var for noen år siden da en vurdere “eldremilliarden”? Hvor mye debatt var det rundt asylmilliardene?
Men en ting er at ikke-vestlig innvandring er en økonomisk katastrofe som mest sannsynlig på sikt vil knekke velferdsstaten.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article902132.ece
Et annet svært alvorlig problem er kulturen deres, spesielt Islam.
I dag begås 72,8% av voldtektene i Oslo av ikke-nordmenn. Ikke-nordmenn utgjør omtrent 20% av befolkningen i Oslo.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/22/533336.html
Samtidig er 40% av barna i Oslo ikke-nordmenn, og Mohammed er det vanligste navnet. Hvordan vil voldtektsstatistikken da se ut om 15 år.
Kan norske kvinner gå trygt ute i Oslo om en generasjon? Hijab for norske jenter har av norske muslimer blitt foreslått som et tiltak som kan halvere antall voldtekter.
Når vi ikke klarer å få 20% til å integrere seg, hvordan skal vi klare å integrere 40%? Rundt 2050 er nordmenn i mindretall. Hvordan skal denne minoriteten klare å integrere en majoritet?
Jeg mener at den norske kulturen er bedre en alle andre kulturer i verden.
Norge ligger på topp i nesten alle positive statistikker, og på bunn i nesten alle negative statistikker. Vår kultur er preget av velferdsstat, vitenskap, sekularitet, likestilling og jevn fordeling av godene i en ærlig og hardtarbeidende fredelig befolkning.
Ser en på Somalia så kan en vri alle dise utsagnene 180 grader.
Hvilken av disse to kulturene er best egnet til å gi verdens befolkning et godt liv?
Hvilken kultur er det da en bør beskytte og sørge for overlever?
Hundretusener fra verdens mest dysfunksjonelle kulturer har valgt å komme til Norge for å ta del i våre goder.
Desverre har de det til felles med våre multikulturister at de ikke skjønner at disse godene ikke har kommet seg selv. Det er vår overlegne kultur som har produsert godene de ønsker å få ta del i. Oversvømmes 4 millioner nordmenns kultur av milliardene som vil inn, så dør gåsa som legger gulleggene.
Det som er et fyrtårn og eksempel for resten av verden på hvordan man får til et godt samfunnn, kan druknes på ett år av Pakistans 160 millioner.
For å gni inn hvor få vi nordmenn er: Det er flere jøder i New York enn det finnes nordmenn i verden. Vi er ikke flere enn at vi bare ville ha vært en kuriositet om vi alle flyttet til Karachi med sine 18 millioner.
Ayaan Hirsi Ali
“My dream is that those lucky enough to be born into a culture of “ladies first” will let go of the myth that all cultures are equal. Human beings are equal; cultures are not.”
27.02.2009 kl. 11:35
Idiot! Ta å flytt til Iran og krev at de skal tilrettelegge og endre lover og regler slik det passer deg. Krev å få bygge en kirke der osv… skal faen meg se at du blir steinet eller hengt før du rekker å telle til 10.
27.02.2009 kl. 11:36
Jeg bar ler av dere venstre-radikale som smmenligner FRP med nazi-tyskland. Det bare tyder på at dere ikke kan en dritt om historien. Hvis det i det hele tatt er noe parti som kan sammenlignes med det Tyske nasjonalsosialistiske partiet NSDAP så må det bli SV.
Nasjonalsosialisme eller nazisme, som er en forkortelse av det tyske Nationalsozialismus (noen ganger også forkortet NS), er en politisk ideologi som oppstod i Tyskland etter første verdenskrig, samtidig med fascismens fremvekst i Italia. Den er uløselig knyttet til sin formgiver og fører, Adolf Hitler. Hovedtrekkene var en sterk nasjonalisme, betoning av etnisk fellesskap innen den germanske rase og denne rasens overlegenhet, eksklusjon av visse minoriteter og mistillit til de demokratiske styreformene og liberale verdier.
Like viktige var imidlertid streben etter en mer «naturlig» tilværelse, kritikken av kapitalisme, oppbyggingen og videreutviklingen av en velferdsstat som skulle ta vare på statens egne borgere uavhengig av sosial klasse, og det man så som kamp mot politisk og kulturell «dekadanse». Begrepet er knyttet til partiet NSDAP, det nasjonalsosialistiske tyske arbeiderpartiet, og det diktatoriske «tredje rike» partiet skapte i Tyskland mellom 1933 og 1945.
Sosialistisk sett overgikk Hitler, Kristin Halvorsen en høy gang.
Nazisme har gått inn i norsk språk i en videre forstand enn som slanguttrykk og er i dag det mest brukte i alle folkelige sammenhenger og i norske media om den ideologi som knyttes til Nazityskland. Nazisme er den mest kjente konkretisering av de nasjonalsosialistiske bevegelser.
Begrepet nasjonalsosialisme er en generisk term for en bevegelse i flere land i ulike tidsperioder. I nåtidens Norge har begrepet blitt knyttet direkte opp mot de såkalte nynazistiske strømninger. En hovedgrunn for det kan være at tilhengerne av disse strømninger selv omfavner begrepet nasjonalsosialisme for å unngå å bli assosiert til nazismen slik den var praktisert under Nazitysklands periode.
27.02.2009 kl. 11:47
@dahya “De grønne (AP, SV) kan skrive så mye vås de vil, men jeg støtter alt som kan stoppe den grønne pesten.”
Hehehe….
@Bjarne “Idiot! Ta å flytt til Iran og krev at de skal tilrettelegge og endre lover og regler slik det passer deg. Krev å få bygge en kirke der osv… skal faen meg se at du blir steinet eller hengt før du rekker å telle til 10.”
Det er jo dit alle ønsker seg. Enten Norge med like kjøreregler for alle, eller Iran. Selvsagt.
@VictorV
Ja, du har sikkert veldig høy utdannelse. Ekstremt høy tenker jeg vi sier.
@Eidem
Jeg orka ikke å lese hele posten din, men du sier noe ja. Mmm.. Deilig med slike oppklarende røster som deg, som sitter oppe hele natta og ser dokumentarfilmer, om forskjellige konspirasjonsteorier, krigen etc.. Endelig kan slike som deg, som ikke orker å lese bøker, sette seg inn i de STORE tingene. Deretter er det rett på webben for å øse ut. Takk.
27.02.2009 kl. 12:25
Gunnar:
jeg er mektig imponert over din fortryllende ordsjonglering! Det vitner om et skarpt og våkent hode!
27.02.2009 kl. 12:56
ÅÅÅÅÅ Lilly Craft, takkk det var da så lite he he he he he………..
27.02.2009 kl. 14:06
Er visst kongen her du, rimelig høy på pæra! Du er nok garantert overutdannet du
Vel, det har seg faktisk sånn at jeg er ferdig utdannet siviløkonom til sommeren, helt utrolig hva? Men det er vel kanskje lavere utdannelse i dine øyne det… Du er sikkert professor i fysikk eller noe, som alle andre sosialister…
Det er jo imponerende hvor utdannet vår kjære finansminister er; “Av utdannelse har Halvorsen mellomfag sosialpedagogikk, og grunnfag kriminologi.” IMPRESSED!
27.02.2009 kl. 14:16
Enig med VictorV, det gjelder vel de fleste i regjeringen, en god del har aldri vært ute i jobb så da er de vel de rette til å styre landet da??
27.02.2009 kl. 16:26
Jeg har et sterkt og nært forhold til politikk. Jeg ser politikere på TV hver dag. Jeg tror egentlig at alle politikere i utgangspunktet ønsket å bli rockestjerne eller fotomodell. Men så vokste de seg store og lite sjarmerende. Tørrpinner sliter med både sjarm og underholdning så showbuiss ble for vanskelig. Men på TV, DET SKULLE de uansett! Dermed skled de inn i politikken på et bananskall med palestinaskjerf rundt halsen og hadde plutselig svært sterke meninger om det meste som de ikke har greie på i det hele tatt.
Vesle Siv skulle IAFFALLIKKE ha på palestinaskjerf! Hun ville HVÆFFALLIKKE mene det samme som de andre. Hun siktet høyt! Og skal man sikte høyt er det letteste å mene MYE om det motsatte av de andre. Det vitner om at dama egentlig er en suveren strateg og har et intelligensnivå over gjennomsnittet.
Jeg savner fortsatt hijaben hennes… Den hadde tatt seg bra ut på TV.
27.02.2009 kl. 19:11
ViktorV: Hvis det er en konkurranse i utdannelse, gjør vel ikke FRP det så bra?
27.02.2009 kl. 20:07
@VictorV
Grattis med siviløkonomutdannelsen til sommeren da. Det er jo helt konge av deg. Da kan du og Siv gå på pub og slarve og kose dere. Dere kan dele en vin og lage en soft-analyse av regeringa (hun har vel også en eller annen diplomgreie?). Utpå kvelden kan du snakke litt om alle de kule festene på NMH, mens Siv mimrer om tiden som selger for Radio 1. Klassisk radio assa. Veldig bra. Det er sikkert digg for Siv å få noen andre å prate med enn Per Sandberg. Han er hyggelig han assa, men det blir kjedelig i lengen. Han aner jo ikke hva, ja, f. eks. soft/ swat og melkeku og “problemchild” er. Det veit Siv. Og det veit du.
04.03.2009 kl. 17:28
Haha
Her var det mange tåpelige kommentarer.
Det kommer vel ikke som noen overraskelse på noen at FrP- et parti som i et ledd av flere liknende såkalte “tiltak” blant annet har kommet med et forslag om å tilby innvandrere penger for å reise tilbake til hjemlandet sitt.
Nå vil de i tillegg skjerpe familiegjenforening kun fra land UTENFOR EØS.. Hvis ikke dette faller under følgende definisjon for rasisme : “negativ forskjellsbehandling på grunn av rase og etnisk bakgrunn” (les: land utenfor EØS)hva er da rasisme?
Og ikke kom med en usaklig kommentar om at det statistisk sett er slik og slik. Man kan bare ikke dømme ALLE innen en folkegruppe for noe noen ekstreme tidligere har gjort.
Jeg synes synd på majoriteten av innvandrerne i norge, som faktisk følger norske lover og normer, som blir dømt av mennesker med rasistiske holdninger!
04.03.2009 kl. 18:01
støtter 100% oppom kommentaren til Malene.
16.05.2009 kl. 11:14
Hvorfor skal vi ha nazister i norge? De er fæle… Folk er stygge i huet…
22.05.2009 kl. 21:51
FRP øker sin oppslutning hver dag. Folket trenger noen som har store nok baller til jobben
23.05.2009 kl. 10:05
Noen må jo tørk meg i ræva når jeg blir gammel. Om de har hijab på seg slippper jeg å kjenne dem igjen på gata. Greit nok at det er samme gen bassenget i Litauen, Latvia og deromkring men alle som har fartet litt vet at de lukter sterkt klor.
23.05.2009 kl. 10:30
Om man stemmer frp er man enten dum eller ond eller begge deler.På alle mulige måter. Punktum. Å det kan jeg si fordi jeg liker country bedre enn pop og bruker sokker i sandalene, ja til og med ragg sokker. Til den gjengse nordmanns forsvar 95% av de som jobber i dagbladet er dummere enn den gjengse frp velger. PGA media finnes det ikke et “borgelig” alternativ som kan rydde litt i koridorene sånn hvert 4-5 regjering. At lavt lønnede og de på trygd stemmer mot sitt eget beste kan ikke være andre enn medias feil.
23.05.2009 kl. 10:31
Å og O desverre.
23.05.2009 kl. 10:50
Har stemt mot “venstre” alle år men da man ikke kan være imot markedet blir det vanskelig. Dessuten er jeg usikker på at høyre/venstre aksen er finnes bortsett fra i sør amerika og inni hodene på de som lever på 70 tallet. Den som ikke er liberal som ung har ikke hjerte og ikke er konservativ som gammel har ikke hjerne men er nu ihvertfall ikke motsatt som med Willoch som var konservativ som ung og liberal som gammel. Han har verken hjerte eller hjerne. Det må nok bli Partiet selv om de spyr ut oppdretts konsesjoner og tråler kvoter. Forhåpentligvis vinner Giske/ røde Rita fløien fram da blir det å smak bedre. På tv ser det ut som Giske er lav av vekst? Han er nesten 2 meter høy!
24.05.2009 kl. 02:28
Hei Folkens, har lest igjennom debatten her. Først vil jeg si det er veldig dumt og ta alle muslimer og innvandrere under en kam. Jeg er andre generasjons innvandrer, er integrert og følger norske lover og regler fordi jeg har respekt for Norge og fordi jeg ser på Norge som mitt land.
Jeg er gift meg en jente fra samme bakrunn som meg, vi har 2 nydelige barn som er like norske som de andre på skolen sin. Min kone bruker ikke hijab, går med vanlig klær, vi lever som alle andre norske borgere. Men hjemme har vi selvsagt vår kultur, som god indisk mat, bollywood filmer og ting som vi synes er fint md kulturen vår.
Våre barn, er oppdratt til og respektere alle folkeslag og bli gode mennesker. De ser på seg selv som nordmenn, eks når vi ser på norske landslaget spille fotball holder vi med norge fra våre hjerter.
Spørsmålet mitt er, hva dere mener om en muslimsk familie som oss? hater dere oss like mye som enkelte utrykker seg her inne? jeg blir litt bekymret for min familie og barns sitt sikkerhet, når jeg leser om så mye fremmedfrykt her inne.
01.09.2009 kl. 16:56
Kjipt for 5080 når et viser seg at de har besøk av såpass mange FrP-velgere…
19.09.2009 kl. 12:32
FRP politik vil føre til enda mer kriminalitet i norge. lengere soningstraff føre til lengere soningskøer.
fjerner vinmonopolet og dagsåpen med salg av sprit i pensinstasjoner vil føre til at folk drikke mer og dermed mer vold.
21.09.2009 kl. 22:46
@Ari
At Frp-velgere leser 5080 er utelukkende bra.
22.09.2009 kl. 13:51
ALLE har godt av lese 5080.
08.01.2010 kl. 05:05
Dette må være den beste norske nettdiskusjonen jeg noen gang har lest!