Egil «Drillo» Olsen innrømmer at hovedgrunnen til hans comeback som landslagstrener var å få opp salget av Drillo-isen.

Til 5080posten bekrefter Egil «Drillo» Olsen ryktene som har versert i iskremmiljøer de siste dagene: – En viktig grunn, kanskje den viktigste, til at jeg takket «ja» til denne jobben, var for å øke salget av Drillo-isen. Den har jo nesten ikke solgt siden jeg gikk av i 1998.

Drillo har siden 1998 stadig forsøkt å lansere isen til nye markeder, senest i Irak. Der fikk isen liten tid til å sette seg i markedet. I England solgte den ikke i det hele tatt. – I Wimbledon gikk det skikkelig dårlig. Vi prøvde å selge den på lokale fotballpuber som en del av en meny: «Two pints of lager and a Drillo-is», men salgsfremstøtet så bare ut til å gjøre folk aggressive.

Den nye landslagstreneren mener han har lært, og at det norske markedet passer isen best. – Ja, når Norge gjør det bra i idrett, øker etterspørselen etter alle mulige tulleprodukter som har lite med selve sporten å gjøre. Gode prestasjoner har en tendens til å tiltrekke seg lite sportsinteresserte og veldig ukritiske forbrukere, forteller han.

Drillo tror sjansen for at salget vil øke er på rundt 65%.